استراتژی بازاریابی محتوایی

استراتژی بازاریابی محتوایی چیست و انواع آن کدام است؟

استراتژی بازاریابی محتوایی به مدیریت تقریبا هر محتوای ملموس که شما ایجاد می‌کنید؛ اشاره دارد: نوشتاری، تصویری و ویدیویی. در تعریف استراتژی بازاریابی محتوا آن را بخشی از برنامه بازاریابی می‌دانند که به طور مداوم نشان می‌دهد چه کسی هستید و تخصص شما در صنعت خودتان چیست.

انواع استراتژی بازاریابی محتوایی

در ادامه مقاله انواع استراتژی بازاریابی محتوایی معرفی و بررسی می‌شود.

 

استراتژی بازاریابی محتوایی

استراتژی بازاریابی محتوایی؛ وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یک استراتژی بازاریابی محتوایی است که در تولید آن سعی و کوشش شده و واقعی است و چندین دهه است که وجود دارد. به نظر می‌رسد از استراتژی های بازاریابی محتوایی مهمی برای سال‌های آینده باشد. طبق گفته HubSpot ، 53٪ از بازاریابان می‌گویند ایجاد محتوای وبلاگ اولویت اول بازاریابی ورودی از کشور در سال 2017 بوده است.

بسیاری از کسب و کارها از وبلاگ‌های خود برای توزیع اخبار یا انتشار مطبوعات در مورد شرکت خود استفاده می‌کنند. برخی نیز از آن برای ارائه بینش شرکت در مورد آخرین اخبار صنعت خود استفاده می‌کنند. هر دو استراتژی ارزشمند هستند. آنها شرکت شما را به عنوان رهبر فکری قرار می‌دهند و می‌توانند به شما در ایجاد اعتماد به خوانندگان کمک کنند.

با این حال، اهداف دیگری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از استراتژی وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار بگیرید.

استراتژی بازاریابی محتوایی؛ سئو

وبلاگ نویسی نقش مهمی در سئو یا بهینه سازی موتور جستجو دارد. هر پست وبلاگ این شانس را دارد که در نتایج جستجو برای جستجوی مربوطه و کلمات کلیدی مرتبط باشد. کلمات کلیدی خود را بر اساس شرایطی که مشتریان برای شما جستجو  می‌کنند و عباراتی که فکر می‌کنید می‌توانید و باید رتبه بندی کنید، انتخاب کنید. هدف از این استراتژی این است که در نتایج جستجو برای اصطلاحات مهم رتبه بالایی داشته باشد و ترافیک بیشتری به وب سایت شما وارد شود..

هنگام وبلاگ نویسی ، شما فقط برای Google نمی‌نویسید، برای یک خواننده می‌نویسید – یک انسان. موضوعاتی را انتخاب کنید که مورد توجه مشتریان شما باشد. آنها چه سوالاتی را از شرکت شما پرسیده‌اند؟ چه چیزی باعث می‌شود آنها تصمیم بگیرند که با شما تجارت کنند. براساس نوع شخصیت مشتریان خود محتوا را توسعه داده و هر پست وبلاگ را با یک بار بنویسید.

مهم است که مرتبا وبلاگ نویسی کنید تا وبلاگ شما در نتایج جستجو مرتبط باشد. شما همچنین می‌خواهید به تغییرات در صنعت خود بپردازید. برنامه وبلاگ نویسی را تدوین کنید و به آن بچسبید، حتی اگر فقط دو مقاله در هر ماه قرار دهید. اگر با یک آژانس بازاریابی محتوا کار می‌کنید، یک برنامه وبلاگ نویسی ماهانه برای آنها تعیین کنید و هر پست را قبل از انتشار بر روی سایت بررسی کنید.

استراتژی بازاریابی محتوایی؛ ارائه پیشنهادات محتوا

پیشنهادات محتوا به این معنی است که مخاطبان شما فقط با پر کردن فرم در صفحه فرود می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. پس از پر کردن فرم، اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید تا برای آنها یک محتوای مفید ارسال کنید.

صدها نوع پیشنهاد محتوا وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید. چک لیست‌ها، راهنماهای نحوه استفاده، کتاب‌های الکترونیکی، فهرست‌های سفید و گزارش‌های پیشرفت صنعت از محبوب ترین آنها است. با این حال، پیشنهادات محتوای شما لازم نیست، صفحات نوشتاری طولانی باشد. همچنین ممکن است مشتریان شما تصاویر، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و نمودارهای آماری با ارزش را پیدا کنند. هرچه را انتخاب کردید، نوعی را انتخاب کنید که بیشتر برای مخاطبان خود کاربردی باشند.

با بهینه سازی صفحات فرود می‌توانید ترافیک ورودی را به سمت پیشنهادات محتوای خود هدایت کنید. اما هدف آنها لزوما تردد نیست. در عوض، پیشنهادات محتوا پایگاه داده تماس شما را پر می‌کند. بهترین راهکارها برای بیشتر دیدن شدن صفحه‌های فرود شما، به اشتراک گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی و قرار دادن CTA در وبلاگ و صفحات وب است. پس از برقراری ارتباط ، می‌توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید و فعالیت آنها را در وب سایت خود پیگیری کنید.

صفحات فرود خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و یا تبلیغات دیجیتالی را برای پیشنهادهای خود ارسال کنید تا منجر به دریافت نتیجه بیشتر و بهتر شود. تماس‌ها را برای اقدام در وب سایت و پست‌های وبلاگ خود قرار دهید تا خوانندگان علاقمند شوند. فراخوانی برای اقدام، دکمه‌ای است که بازدید کننده را به صفحه فرود می‌آورد.

استراتژی بازاریابی محتوایی؛ تولید پست‌های شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به خودی خود یک استراتژی است، اما این نیز بخشی از بازاریابی محتوا است. در واقع، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا به بهترین وجه مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر پست یک شبکه اجتماعی بخشی از محتوا است که برای وادار کردن مخاطب به عمل ساخته شده است.

هنگام ارسال به مرور زمان، ترکیبی از مطالب خود و محتوای دیگران را درج کنید. اگر بخشی از مشارکت تجاری هستید، می‌توانید محتوا را برای هدایت ترافیک به وب سایت‌های یکدیگر مبادله کنید. در غیر این صورت، می‌توانید محتوا را از منابع مرتبط با صنعت مانند انتشارات آنلاین و وبلاگ‌های صنعت خود به اشتراک بگذارید. اینها ترافیک مستقیم به وب سایت تان وارد نمی‌کنند، اما می‌توانند دنبال کننده و علاقه مند بیشتری برای صفحه و کانال شبکه اجتماعی شما جذب کنند.

از به اشتراک گذاشتن پست، حتی یک یا دو بار در روز، نترسید، به خصوص اگر برای شروع کار دنبال کننده برای شبکه اجتماعی خود ندارید. اگر ابزارهای اشتراک گذاری پست در شبکه‌های اجتماعی دارید، اشتراک گذاری آنها آسان تر می‌شود. این نوع ابزارها همچنین به شما امکان می‌دهند که داده‌ها را جمع آوری کنید تا بتوانید تعیین کنید که کدام پست‌ها دارای آمار بیشتری در زمینه بازدید، کلیک و اشتراک را دارند.

استراتژی بازاریابی محتوایی

استراتژی بازاریابی محتوایی؛ تولید ویدیو

مخاطبان و بازدید کنندگان بیشتر تمایل به مشاهده پست‌های ویدیویی دارند تا متنی به ویژه  اگر در شبکه‌های اجتماعی باشد. پیش بینی می‌شود محتوای ویدیویی تا سال 2019 بیش از 80٪ از ترافیک اینترنت در سراسر جهان را داشته باشد. در ایالات متحده آمریکا بیش از 85٪ خواهد بود.

نوع ویدیو به شغل و مشتریان هدف شما بستگی دارد. انواع مختلفی از ویدیو برای انتخاب وجود دارد:

  • ویدیوهای آموزشی
  • ویدیوهای چگونه انجام دادن کار
  • ویدیوهای افزایش ارزش برند
  • ویدیوهای تجربی
  • ایمیل‌های ویدیویی
  • ویدیوهای نمایش محصول
  • ویدیوهای نشان دهنده فرهنگ شرکت
  • توصیفات
  • تبلیغات ویدیویی
  • ویدیوهای متداول
  • ویدیوهای تشکر از شما

مانند هر نوع محتوای بازاریابی، نوع ویدیوهایی که انتخاب می کنید به بخشی از قیف بازاریابی مورد نظر شما بستگی دارد. فیلم‌های آموزشی برای بالای قیف بازاریابی بهتر است، در حالی که سوالات متداول و ویدیوهای نمایش محصول برای پایین قیف بهتر است.

یکی از اشکالاتی که در ساخت ویدیوها وجود دارد این است که برای اثربخشی بهتر، باید به خوبی انجام شوند. بیشتر مردم با دیدن یک ویدیوی ضعیف ساخته شده، ناامید خواهند شد.. مانند تبلیغات تلویزیونی، ساخت ویدیوهای با ارزش تولید بالا می‌توانند گران باشند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها برای ساخت ویدیو به آژانس‌های بازاریابی محتوا مراجعه می‌کنند. یک آژانس بازاریابی محتوا ممکن است توانایی ایجاد ویدیو را داشته باشد، یا ممکن است با یک طرف دیگر همکاری کند..

استراتژی بازاریابی محتوایی؛ تولید تصاویر گرافیکی

اینفوگرافیک‌ها، عکس‌ها، طرح‌ها ، نمودارها ، چارت‌ها و تصاویر دیگر بسیار قابل نمایش و قابل استفاده هستند. محتوای تصویری نسبت به محتوای نوشتاری بازدید کننده بیشتری دارد. 65٪ از افراد یادگیرنده بینایی هستند، به این معنی که هنگام انتقال از طریق تصاویر، اطلاعات را آسانتر پردازش می‌کنند.

این معمول است که محتوای نوشتاری خود را با تصاویر همراه کنید. مقالات با تصاویر نمای بیشتری را به دست می‌آورند و میزان نگهداری بیشتری دارند. اگر وبلاگ‌های کسب و کارها را خوانده‌اید، احتمالا متوجه شده‌اید که حداقل اکثر آنها حداقل در بالا تصویری دارند.

اگر یک طراح گرافیک دارید، یا اگر با یک آژانس بازاریابی محتوا که یک طراح دارد، کار می‌کنید، از استعدادهای آنها استفاده کنید. برای وب سایت خود گرافیک طراحی کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از طریق تصاویر یک هویت برند ایجاد کنید. شما راحت تر شناخته خواهید شد.

تصاویر اصلی همیشه از تصاویر کپی بهتر و بیشتر دیده می‌شوند.  اگر زمان و ابزار لازم برای تولید تصاویر اصلی دارید، این کار را انجام دهید. از طراح خود بخواهید که آن تصاویر را ویرایش کرده و آنها را برای برند شما سفارشی کند.

در اینجا چند نوع محتوای تصویری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • تصاویر اصلی
  • تصاویر گرافیکی طراحی شده
  • تصاویر دارای نقل قول
  • کارتون
  • اینفوگرافیک
  • ارائه‌ها و اسلایدها
  • اسکرین شات ها
  • GIF

هنگام استفاده از تصاویر گرافیکی طراحی شده توسط دیگران، از قوانین کپی رایت آگاه باشید. هر اثری که در به صورت آنلاین یا آفلاین منتشر می‌شود ،  به طور خودکار دارای حق کپی رایت می‌شود خوشبختانه وب سایت‌های زیادی وجود دارند که دارای تصاویر رایگان هستند که می‌توانید بدون مجوز از آنها استفاده کنید.

منبع: https://marketveep.com/

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.