بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ

بهترین روش اس‌ ام اس مارکتینگ از جذب تا فروش

در یک نظرسنجی که بیش از 6000 نفر شرکت‌کننده داشت، 85 درصد از افراد خواهان دریافت پیامک از سوی کسب و کارها بودند. اما سوالی که به وجود می‌آید، این است که چگونه پیامک را ارسال می‌کنید، بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ چیست و چگونه انتظارات مخاطبین خود را برآورده می‌کنید. جالب است بدانید که 65 درصد از مشتریان به دلایلی، از حجم پیامک گرفته تا محتوا، اشتراک پیام‌های متنی را لغو کرده‌اند. از طرف دیگر شرکت‌هایی که لیست مخاطبین خود را حفظ می‌کنند و آن را گسترش می‌دهند می‌توانند شاهد رشد کسب و کار خود باشند.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ
افزایش فروش با بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ کدام است؟

به طور کلی ستون‌های اصلی کمپین‌های بازاریابی پیامکی موفق را چندین ویژگی مشترک تشکیل می‌دهد. در ادامه قصد داریم درباره 11 عنصر مشترکی توضیح دهیم که بیشترین تأثیر را در دستیابی به بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ داشته‌اند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سازگاری با تعداد متن‌هایی که ارسال می‌کنید

عدم ارسال مداوم پیام به اندازه کافی، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که کسب و کارها هنگام استفاده از پیامک مرتکب می‌شوند. اگر از آنها دلیلش را بپرسید، استدلال درستی دریافت می‌کنید. آنها می‌گویند که می‌خواهند از ارسال هرزنامه به مشتریان جلوگیری کنند. اما ارسال پیام‌های کم سبب می‌شود که مشتری فراموش کند که چرا در پلتفرم شما ثبت نام کرده است. جالب است بدانید که مشتریان به خوبی به پیام‌هایی که مداوم ارسال می‌شوند، پاسخ می‌دهند. کمپین‌های ارسال انبوه اس ام اس درست مانند یک استراتژی خوب رسانه‌های اجتماعی یک برنامه منظم و دقیق دارند.

اضافه کردن یک عنصر انحصاری

زمانی که تصمیم می‌گیرید که چه نوع پیامکی ارسال کنید، حتما باید به منحصر به فرد بودن محتوای خود نیز فکر کنید. به همین دلیل نیز، کمپین‌های موفق برای مخاطبان خود ارزش قائل می‌شوند. توجه داشته باشید که اگر تبلیغات مشابهی را در ایمیل، پست‌های اینستاگرامی و پیامک‌های خود بگنجانید، افراد کمتری در آن ثبت نام خواهند کرد.

این بدان معناست که شما باید از محتوای بازیافتی یا پیشنهادات از رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر دوری کنید. هرآنچه که شما برای ارسال پیام آماده می‌کنید، باید تنها منحصر به اس‌ام اس مارکتینگ باشد.

طبق یک تحقیق در رابطه با بازاریابی پیامکی، مخاطبین خواهان دریافت به روزترین اطلاعات فروش یا تبلیغات هستند. این موضوع را که در نظر بگیرید، حتما دسترسی زودهنگام به خبرهای کمپین‎های فروش را برای مشتریان در اولویت قرار می‎دهید.

مطمئن شوید که پاسخگو هستید.

با ارائه سرویس اس‌ام اس مارکتینگ، شما متعهد به یک پلتفرم ارتباطی هستید که پیام‌ها را فورا ارسال می‌کند. 20 درصد از مردم یک پیامک را در عرض 1 دقیقه پس از دریافت می‌خوانند. اگر قصد دارید امکان ارسال پیام دوطرفه را برای خدمات مشتری یا فروش فعال کنید، باید مطمئن شوید که پاسخگو هستید. همچنین شما می‌توانید ساعات معینی در هفته را برای دردسترس بودن تنظیم کنید. باگذشت زمان، ساعات کاری را افزایش دهید. به عبارت دیگر؛ همیشه بهتر است بیش از حد متعهد نشوید و مشتریان خود را ناامید نکنید.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ
مدت زمانی که مخاطب پیامک تبلیغاتی را باز می کند، چقدر است؟

گنجاندن شخصی‌سازی در استراتژی خود

اس‌ام اس مارکتینگ منحصر به فرد است؛ زیرا سهولت یک کمپین بازاریابی انبوه را با ویژگی ایجاد احساس ارتباط یک به یک دارد. کمپین‌های بازاریابی پیامکی موفق از این روش به عنوان بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ استفاده و روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. آنها همچنین ویژگی‌هایی مانند فیلدها و بخش‌های سفارشی برای ارسال متون هوشمندتر و مرتبط‌تر به مخاطب را نیز به کار می‌برند.

علاوه بر این، همیشه امکان بهبود کمپین‌های خود با استفاده از طراحی اپلیکیشن در کنار استفاده از خدمات سرویس ارسال اس ام اس را نیز خواهید داشت. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا همه چیز را، از پیام‌های متنی سبد خرید گرفته تا به روزرسانی‌ها، ارسال کنید.

شما نیاز به کسب رضایت دارید.

در هر کمپین بازاریابی پیامکی، اولین قدم، کسب رضایت است. در دنیای اس‌ام اس مارکتینگ، رضایت تنها راهی است برای گفتن اینکه فردی آگاهانه با دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از تجارت شما موافقت کرده است. به طور کلی برای کسب رضایت مشتری چند راه وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب رضایت، کلمات کلیدی است. کلمه کلیدی پیامک، کلمه یا عبارتی است که مشتریان می‌توانند به شماره شما پیامک کنند تا در پیام‌های بعدی مشترک شوند.

متوجه تعداد پیام‌های ارسال شده در ماه باشید.

درحالی که برخی از افراد توصیه می‌کنند که از ارسال پیامک «بیش از حد» خودداری کنید، ما از شما می‌خواهیم بیش از آنچه مخاطبان انتظار دارند، پیامک ارسال نکنید. ارسال بیش از حد پیامک مانند این است که مشتاقانه منتظر خوردن باقیمانده غذای دیشب خود باشید، اما زمانی که متوجه شدید که کسی قبل از شما آن را خورده، باناامیدی مواجه می‌شوید و گرسنه باقی می‌مانید.

در حالی که بهترین روش ارسال انبوه پیامک، 2 تا 4 پیامک در ماه است، ممکن است شما نیاز به ارسال چندین پیامک در هفته و یا حتی در طول روز داشته باشید. به عنوان مثال؛ ممکن است یک باشگاه ورزشی با استفاده از استراتژی و بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ، نیاز به ارسال پیام‌های هفتگی به اعضا برای یادآوری داشته باشد.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ
اس ام اس مارکتینگ و دنیای تجارت

مخاطب در ازای دریافت پیامک مبلغی پرداخت نمی‌کند

قبل از اینکه گوشی‌های هوشمند در بازار گسترش پیدا کنند، ترس از «اعمال نرخ پیام‌های متنی و داده ها» بسیار محسوس بود. اما امروزه، داده‌ها و پنل‌های ارسال اس ام اس رایگان زیادی وجود دارند که مخاطبان آن‌ها هیچ هزینه‌ای در ازای دریافت پیامک پرداخت نمی‌کند.

راه را برای انصراف مخاطب باز کنید.

در جذابیت بالای پیام‌های متنی شما هیچ شکی وجود ندارد، اما همه مخاطبین نمی‌توانند این احساس را داشته باشند. برای اینکه بتوانید مشتریان را راضی نگه دارید، باید به آنها اطلاع دهید که می‎توانند هر زمان بخواهند اشتراک خود را لغو کنند. با این حال، به عنوان بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ باید دستورالعمل‌هایی را درمورد هرگونه تبلیغ درج کنید. در هنگام تبلیغ کمپین متنی خود، به سادگی عبارت «برای لغو اشتراک پیام متنی عدد 2 را بفرستید» را درج کنید. اگر به مشتریان خود اطلاع دهید هر زمان که بخواهند می‌توانند ارسال پیام‌ها را لغو کنند، اعتماد و اعتبار ایجاد می‌کنید.

زمان‎بندی را به درستی انجام دهید.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ دیگری که می‌توانیم برای شما ارائه دهیم، انجام دادن درست زمان‌بندی است. تصور کنید که در در یک شب گرم تابستانی، در حالی که در صف طولانی سینما با یک بستنی ایستاده‌اید، ناگهان یک پیام تبلیغاتی درباره حق بیمه خودرو شما ارسال می‌شود. حال واکنش شما چیست؟

قطعا به سادگی از آن رد می‌شوید. بنابراین؛ معقولانه‌ترین راه این است که پیام‌های متنی را در ساعات اداری ارسال کنید تا از مزاحمت بی‌جای مخاطب جلوگیری کنید. علاوه بر این؛ زمانی که پیامک در زمان نامناسب ارسال می‌شود، مخاطب فورا نمی‌تواند به آن پاسخ دهد.

مراقب ادبیات خود باشید.

در پیام‌های معمولی شما می‌توانید حدود 160 کاراکتر ارسال کنید. در بازاریابی پیامکی ممکن است احساس کنید که برای صرفه جویی در فضا، نیاز به کوتاه کردن برخی از کلمات دارید. مراقب باشید که با کوتاه کردن کلمات، ادبیات تغییر نکند. اگر قصد دارید پیام‌های طولانی ارسال کنید، می‌توانید از‌ شبکه‎های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

روی ارزشمند بودن محتوا تمرکز کنید.

یکی از کلیدهای موفقیت و بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ، انحصاری بودن محتوا است. این بدان معناست که شما باید هر متنی را ارزشمند کنید. به جای اینکه هر هفته مخاطب را با همان تبلیغ مشابه و مبهم اذیت کنید، بر بازاریابی «هوشمند» تمرکز کنید.

قبل از ارسال پیامک، از خود بپرسید که آیا محتوا SMART (خاص، قابل اندازه گیری، قابل اجرا، مرتبط و به موقع) است یا خیر!

تخفیف‌ها، اطلاعیه‌های مهم، هشدارهای رویداد و اطلاعات مفید، محتواهای ارزشمندی هستند که باید با مشتری درمیان بگذارید.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ
بهترین زمان برای ارسال پیامک بازاریابی

بهترین روش‌ها برای افزایش لیست تماس پیامک

زمان و محتوای پیام‌های متنی شما ضروری است. اما این موارد تنها اجزای اصلی کمپین‌های بازاریابی پیامکی موفق نیستند. تمرکز بر افزایش لیست تماس‌های پیامکی نیز به عنوان بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ شناخته می‌شود.

تصور غلطی که در بازاریابی پیامکی وجود دارد، این است که مشتریان نمی‌خواهند شماره تلفن خود را در اختیار شما قرار دهند. این چیزی نیست که ما در دنیای بازاریابی روزانه با آن روبرو هستیم. فرایند ایجاد یک لیست تماس بحث جداگانه‌ای دارد. فرقی نمی‌کند که درحال بازاریابی پیامکی برای برند تجاری خود هستید یا برای کسب و کار دیگری تلاش می‌کنید. در هر صورت راه‎های رسیدن به شماره تماس مشتریان بی‌شمارند!

تبلیغ برنامه بازاریابی پیامکی خود در همه جا

هرچه مصرف کنندگان درمورد برنامه بازاریابی پیامکی شما بیشتر بدانند؛ احتمال اعتماد و مشارکت آنها بیشتر می‌شود. این بدان معناست که شما باید کلمه کلیدی، کد کوتاه یا شماره تلفن خود را در هرکجا که نام تجاری شما قابل مشاهده است، تبلیغ کنید. وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، پوسترها و غیره بهترین ایده برای تبلیغ کمپین شماست.

وب سایت

می توانید فرم ثبت نام را به وب سایت خود و ویجت ثبت نام تلفن همراه اضافه کنید. تا هنگامی که مردم از طریق دسکتاپ یا تلفن همراه خود به سایت شما می‌آیند، به راحتی در کمپین بازاریابی پیامکی شرکت کنند.

رسانه‌های اجتماعی

می توانید تصاویر بصری جذاب برای ارسال تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ

 اگر از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که لینک فرم وب خود را در تمام ایمیل‌ها قرار دهید. مهم نیست که مخاطب ایمیل را کجا چک می‌کند، آنها می‌توانند به راحتی فرم وب را باز کنند و در کمپین شما ثبت نام کنند.

فرم‌های کاغذی

برای اینکه از کارآیی فرم وب‎سایت خود مطمئن شوید، بهتر است قبل از طراحی، با استفاده از فرم کاغذی از درستی اطلاعات موجود در آن مطمئن شوید.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ
اس ام اس مارکتینگ، زیر شاخه شیوه های بازاریابی

ایجاد یک کلمه کلیدی به یاد ماندنی

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم. کلمات کلیدی بسیار مهم بوده و ارزش تکرار دارند؛ زیرا راهی عالی برای جذب مخاطبین به شمار می‌روند. توصیه ما این است که درباره کلمه کلیدی خود به درستی فکر کنید. سعی کنید کلمه کلیدی بسازید که هم خلاقانه باشد و هم به یاد ماندنی!

کلمه کلیدی جذاب این احتمال را افزایش می‌دهد که اگر مخاطب بلافاصله در کمپین شرکت نکند، نام کمپین شما را فراموش نخواهد کرد. کلمه کلیدی موثر به شما فرصت می‌دهد تا از مشتریان جدید استقبال و برند خود را تقویت کنید.

به مشتری انگیزه دهید.

درصورت امکان، پیشنهاد می‌کنیم که انگیزه‌ای برای مشتریان ارائه دهید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، شما درخواست دسترسی به قابل اعتمادترین دستگاه آنها را دارید، عادلانه است که برای شرکت در کمپین، به آنها انگیزه دهید.

بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ
کسب درآمد بیشتر با بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ

سخن پایانی

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌هایی که سازمان‌های بزرگ و کوچک می‌توانند برای ارتباط صمیمی‌تر و مستقیم‌تر با مخاطبان داشته باشند، ارسال پیامک است. در حالی که اهداف هر شرکت برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی پیامکی منحصر به فرد است، اما هنوز هم این شیوه، به عنوان بهترین روش بازاریابی در جهان شناخته می‌شود. با به کارگیری بهترین روش اس‌ام اس مارکتینگ می‌توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و درآمد بیشتری کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه خرید پنل اس ام اس با همکاران ما در شرکت سهند سامانه تماس بگیرید.

منبع: simpletexting.com ؛

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.